Za pomocą tego bosaka można założyć cumę na boję, knagę, ucho lub inny element.
Kliknij i obejrzyj film >>>
http://www.youtube.com/user/hookandmoor
Bosak Hook & Moor pomaga z łatwością przeciągnąć linę przez trudno dostępne ucha na bojach i przez słupki cumownicze na pomostach i kejach. Zawsze w pogotowiu, umożliwia on użycie pokładowej liny cumowniczej do bezpośredniego zacumowania bez konieczności stosowania liny pomocniczej czy pomocy osoby stojącej na brzegu lub wychylającej się za burtę. Może on również służyć jako zwykły bosak jeśli hak jest w pozycji zablokowanej.
Wykonany ze wzmocnionego włóknem szklanym poliamidu PA ten lekki bosak teleskopowy występuje w wersji o długości 2 i 3 m po rozłożeniu. W pozycji złożonej obie wersje maja długość 1,5 m. Zaletą bosaka Hook & Moor jest to, że przeciąga on linę przez ucho i wciąga ją z powrotem na pokład jednym prostym ruchem bez konieczności schodzenia z pokładu. Po prostu zaczep pętlę liny cumowniczej w karabińczyku bosaka Hook & Moor, skieruj go w dół w stronę ucha lub knagi, pchnij hak przez knagę lub ucho cumownicze, a następnie wciągnij linę z powrotem na pokład i zabezpiecz ją.
Bosak Hook & Moor pomaga z łatwością przeciągnąć linę przez trudno dostępne ucha na bojach i przez słupki cumownicze na pomostach i kejach. Zawsze w pogotowiu, umożliwia on użycie pokładowej liny cumowniczej do bezpośredniego zacumowania bez konieczności stosowania liny pomocniczej czy pomocy osoby stojącej na brzegu lub wychylającej się za burtę. Może on również służyć jako zwykły bosak jeśli hak jest w pozycji zablokowanej.
Wykonany ze wzmocnionego włóknem szklanym poliamidu PA ten lekki bosak teleskopowy występuje w wersji o długości 2 i 3 m po rozłożeniu. W pozycji złożonej obie wersje maja długość 1,5 m. Zaletą bosaka Hook & Moor jest to, że przeciąga on linę przez ucho i wciąga ją z powrotem na pokład jednym prostym ruchem bez konieczności schodzenia z pokładu. Po prostu zaczep pętlę liny cumowniczej w karabińczyku bosaka Hook & Moor, skieruj go w dół w stronę ucha lub knagi, pchnij hak przez knagę lub ucho cumownicze, a następnie wciągnij linę z powrotem na pokład i zabezpiecz ją.
Blokada karabińczyka. Karabińczyk z zamknięciem otwieranym na zewnątrz by zabezpieczyć przed przypadkowym zaczepieniem o ucho cumownicze. Maksymalna średnica liny cumowniczej to 22 mm. Rotujące kółko do wprowadzenia liny w ucho cumownicze. Średnica wewnętrzna 40 mm. Owalna aluminiowa tuba zabezpiecza przed skręcaniem. Wewnętrzne komory powietrzne pozwalają unosić się na wodzie. Teleskopowy zamek. Przyciśnięcie pozwala regulować długość bosaka. Gumowy uchwyt.
KROK PO KROKU
Zwolnij karabińczyk Umieść pętlę liny w karabińczyku. Zapięcie karabińczyka otwiera się na zewnątrz. Taka konstrukcja zabezpiecza karabińczyk przed przypadkowym zahaczeniem o ucho cumownicze. Zdecyduj czy sposób cumowania wymaga ruchu bosaka w przód (pchnięcia haka), czy w tył (przyciągnięcia go). Karabińczyk musi być zawsze odwiedziony w przeciwną stronę niż kierunek ruchu haka. Położenie karabińczyka kontroluj liną cumowniczą. Gdy operacja się powiedzie wyciągnij linę z karabińczyka i zaknaguj ją na pokładzie. Jeśli zadanie nie uda się, spróbuj użyć bosaka ustawiając hak w przeciwną stronę i zmieniając kierunek ruchu bosaka.
Więcej szczegółów oraz wideo instruktażowe znajdziecie na stronie producenta pod linkiem:
Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
2012/04/12
Nowy ciekawy obszar wide z C/MAP Mapa Bałtyku w rozsądnej cenie.
2012/01/09
Walcujemy końcówki na linach stalowych
Na miejscu mamy maszynę do lin o średnicy: 2,5 mm 3 mm 4 mm 5 mm 6 mm 8 mm
Inne większe rozmiary czas oczekiwania po zleceniu może wynieść 1/2 dni robocze, ale wymaga potwierdzenia. (walcujemy tylko na sprawdzonych materiałach)